O-ou enää 10 viikkoa siihen että vauva tulee, ja voipi olla vähemmänkin  Mä rupesin jo miettimään, että kerkiinkö nyt tekemään kaiken ennen kuin vauvaa syntyy mitä oon sunniiteluut mutta enköhän mä ehdi. Äitiyspakkaus saapui viime perjantaina ja nyt sitten pesemään vaatteita ja makuupussia. Pinnis ja hoitopöytä haetaan ensi viikonloppuna ja muutaman viikon päästä nojatuolin päällinen sekä nojatuoli pitäisi saapua sekä seinätarra myös. Sitten olisi vauvan huone vauvaa vaille valmis. Hui!

Ostin eilen vaunuihin aurinko/tuulisuojan vauvamaailma.comista. Meille tulee tuo vaaleansininen versio. Aika kätsä kun sen saa kiinnitettyä tuohon turvakaukaloonkin.

      

 

sekä vaunulelun roikkumaan viihdykkeeksi.

 

Vointi on ollut vaihtelevaja enimmäkseen hyvä. Olen usein aika kuumissani ja harjoitussupistuksia tulee joka päivä. Töissä ollessa enemmän kun levätessä. Nyt on iskenyt kunnon flunssa. Oon aivan tukossa eikä ole energiaa mihinkään. Tiistaista asti olen maannun kotona sairastamassa ja tänään kävin lääkärillä hakemassa sairaslomaa loppuviikoksi. Ma ja ti olisi vapaapäiviä joten ensi viikko tulee olemaan lyhyt. Välillä olen meittinyt saikulle jäämistä työni fyysisisyyden takia ja se on varmaan edessä ensi viikon jälkeen. Töiddä ollessa supistuksia tulee välillä aika tiuhaankin. Ajattelin jo tämän viikon jälkeen jäämistä mutta kun tämä nyt meni sairastamiseksi niin on pakko mennä tekemään viimeiset duunit jotta seuraajan on hyvä jatkaa siitä. Mies jo kyselee, ettenkö voisi jo jäädä kun meno rupeaa olemaan niin hankalaa toisaalta se voi näyttää hankalammalta kuin onkaan :) 

Yöt ovat aika pätkittäisiä. Herään kun yritän kääntyä, lonkat särkevät kun ei ole muuta mahdollisuutta enään kun nukkua kyljellään. Jalat ovat levottomat ja niihin tulee kramppeja. Ja miksi voi miksi niitä tulee aina kun yritän mennä nukkumaan. SIlloin tuntuu etten pysty pitämään jalkoja paikallani ja nukkumisesta ei tule mitään. Nukahtaminen kestää noin 45min -1h. Vessaan joudun enään heräämään kerran  kun aiemmin pahimmillaan 5 kertaa yössä. Olisikohan kohtu noussut jotenkin ylöspäin tai vauva vaihtanut asentoa.

Vauvan kanssa tulee leikittyä päivittäin. Tänäkin aamuna vauva piti juhlia masussa ja töytäisin masua ja sain vastaukseksi joka kerta töytäisyn. Vielä en oikein tunnista mikä osa vauvasta minun käteeni koskee. En myöskään osaa hahmottaa miten päin hän mahtaa olla. Potkuja tuntuu satelevan joka puolelle välillä ylös ja välillä alas. Ihmettelin yksi ilta, että mikäköhän tuo tunne on mahanpohjassa. Tasainen naputus, mutta sitten tajusin , ett vauvallahan on varmaan hikka. Nyt sitä on ollut useamman kerran. Se tuntuu ihan alavatsassa, joten silloin olen olettanut, että vauva olisi pää alaspäin. Hänellä on vissiin vielä tilaa siellä masussa pyöriskellä.

Tässä masukuva päivitys 30+0  ja vertailukuva 10 viikkoa sitten

Ihan itsekkin hämmästyin, että noin paljon on masu 10 viikossa kasvanut  Kuinkakohan ison yksiön poika itsellensä rakentaa?